وجود دستگاه سانترال در هر شرکتی جزء اامی شده به طوری که نبود آن اغتشاشاتی را با خود به همراه دارد که این سوال در ذهن پدیدار میشود که ساختار سارمان ها در نبود این مرکز تلفن فوق هوشمند و کار آمد چگونه بود؟ پاسخ به این سوال بسیار سخت است و می توان گفت شاید نتوان به آن پاسخ داد گروه فنی مهندسی ارتباط به عنوان نمایندگی تلفن سانترال و تجهیزات ارتباطی پاناسونیک در نظر دارد تا با انتشار مقالاتی آموزشی،استفاده از این سیستم را تعالی بخشد در مقاله آموزش کار با تلفن سانترال قسمت دوم همراه ما باشید.
در قسمت اول سری آموزش های سانترال به نحوه برقراری تماس تلفنی با محیط خارج از شرکت پرداختیم و در آن بیان کردیم با توجه به تنظیماتی که در سیستم
در حین خرید سیستمهای سانترال پاناسونیک به چه نکاتی توجه کنیم؟
ابتدا یک لیست از نیازهای خود را در کاغذ بنویسید و سپس آن را با مشخصههای تلفن مقایسه کنید. برای مثال ممکن است برخی از تلفنهای سانترال سرویس منشی خودکار ، ضبط تماس ، تماس از دست رفته روی رایانه و . را نداشته باشد یا برخی همه را داشته باشد. پس باید طبق نیاز خود خریداری نمایید.
انجام می پذیرد می توان با وارد کردن عدد ۰یا ۹خط شهری را آزاد نمود در آموزش کار با تلفن سانترال قسمت دوم به برقراری تماس داخلی یا همان تماس درون شبکه ای میپردازیم.
تلفن های ساده آنالوگ مانند تلفن بیسیم در صورت اتصال به خط شهری با فشردن کلید سبز رنگی که برای آن تعبیه شده دستور ارسال آزاد سازی خط شهری صادر می شود. اگر این تلفن را به عنوان یک داخلی در دستگاه سانترال معرفی کنیم در شرایط یکسان مانند قبل، بعد از فشرزن کلید سبز رنگ صدایی مبنی بر قطع بودن خط ارسال می شود. این صدای بوق به معنای متصل بودن شما به مرکز تلفن پاناسونیک است که در صورت وارد کردن هر عددی دستور آن عمل ارسال می شود.
در گذشته ای نه چندان دور ، پیشگامان عرصه های علمی به این نتیجه رسیدند که می توان یک سیگنال را به صورت دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال نمود. بدین منظور می بایست قبل از ارسال سیگنال، آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال ) ۱ADC ( ، دیجیتال و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال،با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ) DAC9 ( مجددا آن را به آنالوگ تبدیل نمود. فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید کار می کند. در ابتدا، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا به صوت تبدیل می گردد. با ذخیره اطلاعات به فرمت دیجیتال می توان بر روی آنان کنترل بهتری را اعمال نمود. مثلا می توان آنان را فشرده، مسیر آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید دیگر تبدیل نمود. شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP تشکیل می گردند که شامل یک هدر ) برای کنترل ارتباطات ( و یک payload به منظور مبادله داده می باشند. فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهائی استفاده می نماید.
استفاده از مرکز مخابرات سانترال مزیت های متعدد و جالب توجهی را که برای هر شرکت یا مجموعه ای کاربردی است، به همراه دارد.
به گزارش ما ، شاید شما هم پیش از این نام تلفن سانترال به گوشتان خورده باشد اما ندانید که دقیقا چیست؟ باید بگوییم که اصولا در محیطهای اداری ، تجاری و در سازمانها همیشه از تلفنهای سانترال استفاده میکنند. تلفن های سانترال تفاوتهای با تلفنهای معمولی دارند
همانطور که پیشتر گفتیم تلفنهای سانترال که میتوانیم آن را سیستم تلفن سانترال نیز بنامیم، نوعی از تلفن هستند که میتوانند به طور همزمان چند خط را مدیریت و متصل کنند. این نوع تلفنها عموما در مراکز تجاری ، اداری ، سازمانها ، دانشگاهها و . مورد استفاده قرار میگیرد. از مهمترین کلید های موجود روی این نوع از تلفنها میتوان KTS و PBX را نام برد. تلفنهای سانترال همچنین میتوانند یک منشی تلفنی ایجاد کنند و هم این که خطوط را به نوعی تقسیم نمایند.
اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر روشن کنیم م
از جمله مهم ترین این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دوربین مداربسته وسیلهای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر
اطات یکی از نیازهای حیاتی بشریت می باشد و همواره انسان به دنبال ابداع فناوریهای نوین در راستای این امر حیاتی است.
در گذشته ای نچندان دور که بشریت تکنولوژی اینترنت را تجربه نکرده بود ارتباطات محاوره ای صرفا از طریق تلفن و خطوط PSTN انجام می گردید. در این تکنولوژی ارتباط از طریق کابلهای مسی صورت می گرفت که برای مسافتهای دور هزینه گزاف و ارتباطات دوسویه ویدیوی رویایی بیش نبود .
همچنین از دیگر مزایای بسیار مهم و کاربردی تلفنهای سانترال که سبب شده استفاده از آن همهگیر شود ، امکان ارتباط داخلی با دیگر بخشهای سازمان ، اداره و یا مراکز تجاری است بدون این که هزینهای را برای شما در پی داشته باشد. برای مثال اگر شخصی با شما که در اتاق الف هستید، تماس گرفت و نیاز به صحبت با فرد دیگری که در اتاق ب دارد، شما میتوانید
یکی دیگر از مزایای تلفنهای سانترال این است که میتوانید چندین نفر را پشت خط نگه دارید و به راحتی آنها را مدیریت کنید. منشی خودکار هم یکی دیگر از ویژگیهای این تلفنهای سودمند هستند. در واقع هنگامی که با شمارهی مورد نظر تماس گرفته شود، صدای ضبط شده که همان منشی خودکار است، اشاره میکند که برای وصل شدن به بخش مالی باید کلید 1 ، و برای اتصال به بخش آموزشی کلید 2 و همینطور الی آخر.
اجزای سیستم PBX تلفن سانترال پاناسونیک
سانترال ,تلفن ,های ,، ,استفاده ,یک ,را به ,تلفن سانترال ,استفاده از ,تلفنهای سانترال ,می توان ,توجه داشته باشید
درباره این سایت